Клуб владельцев Hyundai ix55 - Veracruz Club

Клуб владельцев Hyundai ix55 - Veracruz Club

Autoclub Hyundai ix55 - Hyundai Veracruz Club


Вернуться   Клуб Hyundai ix55 - Hyundai Veracruz Club > Справка
Главная Регистрация Галерея Справка Пользователи Календарь Поиск Сообщения за день Все разделы прочитаны

Поиск по справке Поиск по справке
Поиск по ключевым словам:
Настройки поиска:
Поиск в:

Технические характеристики Hyundai Veracruz
Кузов Универсал (7 мест)
Двигатель: 3.0 V6 CRDi VGT дизель 3.8 V6 DOHC CVVT бензин
объем 2959 3778
макс.мощность (л.с./об.мин.) 240 / 3800 260 / 6000
макс.крут.момент (Нм/об.мин.) 450 / 1750~3500 348 / 4500
Привод полный
Коробка передач:
механическая -
автоматическая 6ст.-автомат Shiftronic
Тормоза:
передние 17’ дюймовые,вентилируемые дисковые
задние 17’ дюймовые,вентилируемые дисковые
Подвеска:
передняя независ. типа MacPherson
задняя независ. многорычажная
Колеса 245/65 R17 или 245/60 R18
Расход топлива на 100км. *:
смешанный цикл*  
трасса*  
городской цикл*  
Макс.скорость, км/ч  
Разгон до 100 км, сек  
Топливный бак л. 78
Размеры, мм
длина 4840
ширина 1945
высота 1750
колесная база 2805
Минимальный клиренс, мм  
Грузоподъемность грузопасс.  
Вес автомобиля кг. 2200 2010

http://www.hyundai.com.ua/cars/veracruz/performance.html


Проходимость

Комплектации Hyundai Veracruz
Общее Тип кузова универсал, 5 dr, 7 seats универсал, 5 dr, 7 seats универсал, 5 dr, 7 seats универсал 5 dr, 7 seats универсал, 5 dr, 7 seats универсал 5 dr, 7 seats
Двигатель 3.8 V6 DOHC 3.8 V6 DOHC 3.8 V6 DOHC 3.0 CRDi VGT 3.0 CRDi VGT 3.0 CRDi VGT
Мощность 260 ps 260 ps 260 ps 240 ps 240 ps 240 ps
Привод 4 WD 4 WD 4 WD 4 WD 4 WD 4 WD
Тип КПП 6 AT SHIFTRONIC 6 AT SHIFTRONIC 6 AT SHIFTRONIC 6 AT SHIFTRONIC 6 AT SHIFTRONIC 6 AT SHIFTRONIC
Безопасность ESP (вкл. ABS+EBD+TCS+BAS) x x x x x x
Подушки безопасности боковые передних пассажиров x x x x x x
Шторки безопасности передних и задних пассажиров x x x x x x
Подушка безопасности водителя x x x x x x
Подушка безопасности пассажира x x x x x x
Задние дисковые тормоза x x x x x x
Активные подголовники x x x x x x
Ремни безопасности с преднатяжителем x x x x x x
Задний парктроник - x x - x x
Комфорт 2 футляра для очков x x x x x x
Боковые подножки - x x - x x
Зеркала заднего вида с указателем поворота x x x x x x
Литые диски R17, резина 245/65 R17 245/65 R17 - - 245/65 R17 - -
Литые диски R18, резина 245/60 R18 - 245/60 R18 245/60 R18 - 245/60 R18 245/60 R18
Кондиционер для задних пассажиров x x x x x x
Обогрев зеркал заднего вида x x x x x x
Светодиодная задняя оптика (LED type) - x x - x x
Термоотталкивающее лобовое стекло - x x - x x
Электрические складные наружные зеркала заднего вида - x x - x x
Электропривод сидения водителя/пассажира Х/- X/X X/X X/- X/X X/X
Электорпривод двери багажника (откр/закр) - x x - x x
Датчик влажности воздуха x x x x x x
Дистанционный чип-ключ (Personal IC Card) - x x - x x
Автовключение фар x x x x x x
Бортовой компьютер x x x x x x
Гидроусилитель руля - - - x - -
Датчик дождя x x x x x x
Климат-контроль x x x x x x
Система контроля качества воздуха x x x x x x
Люк с электроприводом - x x - x x
Электропривод зеркал заднего вида x x x x x x
Обогрев передних стеклоочистителей x x x x x x
Электростеклоподъёмники x x x x x x
Подогрев передних сидений x x x x x x
Память положения сидений руля и зеркал - x x - x x
Центральный замок с ДУ и сигнализацией x x x x x x
Иммобилайзер x x x x x x
Холодильник в подлокотнике переднем x x x x x x
Принудительная блокировка дифференциала 50/50 x x x x x x
Интерьер Подсветка зеркал в козырьках x x x x x x
Штурманский фонарь x x x x x x
Антибликовое зеркало заднего вида x x x x x x
Металлическая отделка порогов x x x x x x
Кожаная обивка руля x x x x x x
Экстерьер Кожаный салон (чёрная/бежевая кожа) - x - - x -
Кожаный салон PREMIUM (коричневая кожа) - - x - - x
Металлизированая отделка консоли x x x x x x
Направляющие для багажника x x x x x x
Хромированые ручки дверей x x x x x x
Противотуманные фары x x x x x x
Ксеноновые лампы ближнего света - x x - x x
Тонировка задних стекол - x x - x x
Аудио 2DIN аудиосистема M445 (радио + CD/МР3 + эквалайзер) x - - x - -
INFINITY audio (радио / 6CD-МР3-чейнджер / сабвуфер / 8х45W) - x x - x x

http://www.hyundai.com.ua/cars/veracruz/prices.html


Цвета Hyundai Veracruz

http://www.hyundai.com.ua/cars/veracruz/gallery/colors.html

 

Обзор на 360°

Безопасность и комфорт Hyundai Veracruz
ABS/ESP – Система ABS и ESP

Наряду со всеми автомобилями HYUNDAI VERACRUZ это оптимизированный сложный компьютер, что доказали всевозможные системы: единая система безопасности, с распределением нагрузки по осям. Сверхсовременная подвеска может включать в себя систему самовыравнивания автомобиля при полной его загрузке. Остановка автомобиля осуществляеться 16 и 17 дюймовыми тормозным дисками совместно с системами ABS и EBD. Для дополнительной безопасности при вечерней езде может быть установлено самозатемняемое зеркало заднего вида (ECM) с компасом. В плохих дорожных условиях любое отклонение внедорожника от дороги будет обнаружено датчиками системы ESP, которая мгновенно активизирует антиблокировочную систему тормозов, которая и исправит заданный курс автомобиля.

Активные передние подголовники

В случаее заднего удара, активные передние подголовники мгновенно и автоматически перемещаются вверх и вперед тем самым даваяя оптимальную защиту от травм позвоночника.

Плавная и идеальная подвеска

Точность при движении обеспечивает передняя подвеска типа МакФерсон и многорычажная задняя подвеска, что эффективно дополняет систему ESP при работе.

Подушки безопасности

Двойные передние и боковые подушки безопасности для передних пассажиров и также шторки безопасности срабатывают как одна система вместе с ремнями безопасности, для полной зашиты всех людей едущих в автомобиле.

 

http://www.hyundai.com.ua/cars/veracruz/safety.html


Краш-тест Hyundai Veracruz 2007 4-DR. w/SAB по версии NHTSA

Видео: Crash Test of 2007 Hyundai Veracruz 4-DR. w/SAB

 

Краш-тест Hyundai Veracruz 2007 4-DR. w/SAB по версии NHTSA
 
 
This vehicle when rated, had:
Side Impact Airbags Curtain/Torso
Electronic Stability Control Yes
Vehicle Curb Weight 4320
 
Frontal Crash
 
Driver
Passenger
Head Injury Criterion 503 288
Chest deceleration (g's) 42 43
Femur load l/r1 (lb) 1080 / 1238 1226 / 896
View Frontal Test
 
Side Crash
 
Front Seat
Rear Seat
Head Injury Criterion2 (HIC) 47 184
Thoracic Trauma Index (TTI) 24 39
Pelvis Deceleration (g's) 37 66
View Side Test
 
Rollover
Chance of rollover 16%
Static Stability Factor 1.23
Dynamic Test Result No-tip
Drive FWD
Tire Size P245/60R18
Rollover AWD
Chance of rollover 15%
Static Stability Factor 1.25
Dynamic Test Result No-tip
Drive AWD
Tire Size P245/60R18
 
Belts & Head Restraints
Adjustable Upper Belt - Front Standard
Adjustable Upper Belt - Rear -
Seat Belt Extenders -
Additional Webbing Inches - Driver -
Additional Webbing Inches - Passenger -
Pretensioner Standard Front
Energy Management Feature Standard Front
Integrated Safety Belt -
Rear Center Lap/Shoulder Belt Standard
Enhanced Seat Belt Reminder System -
Rear Seat Head Restraint Standard
Dynamic Head Restraint Standard
 
Air Bags
SAB - head protection Standard Curtain Bag For Rows 1, 2 and 3
SAB - chest protection Standard Torso Bag From Seat For Row 1
SAB Out Of Position Testing Meets Specification
Advanced Air Bag Systems Standard
Air Bag On-Off Switch -
 
Driving Safety
4-Wheel ABS Standard
Electronic Stability Control Standard
Traction Control Standard
Tire Pressure Monitor Standard
Auto-Dimming Rearview Mirrors Optional
Daytime Running Lights -
Auto Door Locks Option
Automatic Crash Notification -
Safety Power Windows Standard Anti-Pinch And Standard Push Down Lift Up Switch
 
Other
Built-In Child Seats -
Child Seat Lower Anchorage (LATCH) Standard
Interior Trunk Release Standard
Anti-Theft Features Standard Active Alarm Only

Краш-тест Hyundai Veracruz 2007-08 models по версии Insurance Institute for Highway Safety (IIHS)

Hyundai Veracruz

2008 Top Safety Pick 2008 Hyundai Veracruz: good performance in front, side, and rear tests and standard electronic stability control

 

Frontal offset test results
 

Overall ratings shown; follow links for test details and component scores

Good 2007-08 models

Technical measurements (driver-side occupant compartment intrusion and driver injury) for midsize SUVs

FRONTAL OFFSET TEST

OVERALL EVALUATION: Good

Structure/safety cage Injury measures Restraints/dummy kinematics
Head/neck Chest Leg/foot, left Leg/foot, right
Good Good Good Good Good Good

Important: Frontal crash test ratings can be compared only among vehicles of similar weight.

Test details:

The Hyundai Veracruz was introduced in the 2007 model year and is derived from the redesigned Hyundai Santa Fe. Frontal ratings are assigned by the Institute based on a test conducted by Hyundai as part of frontal crash test verification.

Restraints/dummy kinematics — Dummy movement was well controlled. After the dummy moved forward into the airbag, it rebounded into the seat without its head coming close to any stiff structure that could cause injury.

Injury measures — Measures taken from the dummy indicate a low risk of any significant injuries in a crash of this severity.

 


Side impact test results
 

Overall ratings shown; follow links for test details and component scores

Good 2007-08 models with standard side airbags

Technical measurements (structure, driver injury, and passenger injury) for midsize SUVs

SIDE IMPACT TEST WITH STANDARD SIDE AIRBAGS

OVERALL EVALUATION: Good

  Injury measures Head protection Structure/safety cage
Head/neck Torso Pelvis/leg
Driver Good Good Good Good Acceptable
Rear passenger Good Good Good Good

Important: Side impact crash test ratings can be compared across vehicle type and weight categories.

Test details:

The Hyundai Veracruz was introduced in the 2007 model year and is derived from the redesigned Hyundai Santa Fe.

Injury measures:

Driver — Measures taken from the dummy indicate a low risk of any significant injuries in a crash of this severity.

Rear passenger — Measures taken from the dummy indicate a low risk of any significant injuries in a crash of this severity.

Head protection:

Driver — The dummy's head was protected from being hit by any hard structures, including the intruding barrier, by a side curtain airbag that deployed from the roof.

Rear passenger — The dummy's head was protected from being hit by any hard structures, including the intruding barrier, by a side curtain airbag that deployed from the roof.

Left to right:

  • View of the vehicle and barrier just after the crash test. Larger photo
  • View of the vehicle after the crash with doors removed, showing the side airbags and damage to the occupant compartment. Larger photo
  • Smeared greasepaint shows where the driver dummy's head was protected from being hit by hard structures by the side curtain airbag. Larger photo
  • Smeared greasepaint shows where the rear passenger dummy’s head was protected by the side airbag. Larger photo

 

Additional features:

  • Side airbags: head curtain airbags for all three rows of seats and front seat-mounted torso airbags
  • Electronic stability control
  • Antilock brakes

Tested vehicle specifications:

  • 2007 Hyundai Veracruz SE 4wd
  • Class: Midsize SUV
  • Weight: 4,586 lbs.
  • Side airbags: standard head curtain airbags for all three rows of seats and standard front seat-mounted torso airbags
  • Wheelbase: 110 in.
  • Length: 191 in.
  • Width: 77 in.
  • Engine: 3.8 L V6
  • EPA ratings: 17 mpg city | 24 mpg highway

 


Rear crash protection/head restraint ratings
See results for all Hyundai models

Compare this vehicle with other current midsize SUV designs

 Legend for vehicle ratings: =Good =Acceptable =Marginal =Poor

 

Rear crash protection: Hyundai


For each seat/head restraint, rear-end crash protection is an assessment of occupant protection against neck injury in rear impacts at low to moderate speeds. Although such injuries usually aren't serious, they occur frequently.

The overall ratings are based on a two-step evaluation. In the first step the geometry (distance behind and below the head of a seated average-size man) is rated good, acceptable, marginal, or poor. Seats with good or acceptable geometry then are subjected to a dynamic test simulating the forces in a stationary vehicle that's rear-ended by another vehicle of the same weight going 20 mph. Seat/head restraints with marginal or poor geometry aren't tested dynamically because they cannot protect taller people in rear-end crashes. These seats are rated poor overall.

In the dynamic tests measurements are recorded on a dummy (BioRID) representing an average-size man. BioRID is designed specifically for rear-end testing at low to moderate speeds. The dynamic ratings are derived from two seat design parameters (acceleration of the dummy's torso and time from impact initiation to head restraint contact with the dummy's head) plus tension and shear forces recorded on the dummy's neck. Overall ratings are based on both geometric measurements and dynamic results.

More about the procedures for rating seat/head restraints

Legend for vehicle ratings: Good=Good Acceptable=Acceptable Marginal=Marginal Poor=Poor

Model Seat type Overall rating Dynamic rating Seat/head restraint geometry
Accent
2006-2008
Manual cloth seats Poor Poor Good
Azera
2006-2008
Power leather seats (AHR) Acceptable Acceptable Good
Elantra
2007-2008
Manual cloth seats (AHR) Acceptable Acceptable Good
Elantra
2001-2006
All seats Poor Poor Acceptable
Entourage
2007-2008
All seats (AHR) Good Good Good
Santa Fe
2007-2008
Manual cloth seats (AHR) Good Good Good
Santa Fe
2001-2006
All seats Poor Poor Good
Sonata
2006-2008
Manual cloth seats (AHR) Good Good Good
Sonata
2001-2005
GL models Poor Poor Acceptable
Tucson
2006-2008 (mfg. before Jan 2008)
All seats Poor Poor Good
Veracruz
2007-2008 (mfg. June 2007 to Aug 2007)
Power leather seats (AHR) Acceptable Acceptable Good
Veracruz
2008 (mfg. after Aug 2007)
Power leather seats (AHR) Good Good Good
XG350
2002-2005
All seats Poor Poor Acceptable

 

Note: Seat/head restraints with marginal or poor geometry aren't tested dynamically because they cannot protect taller people in rear-end crashes. These seats are rated poor overall. Seat/head restraints with good or acceptable geometry are also tested dynamically.

Rear crash protection test details (technical information)


Geometric ratings of other Hyundai models

Ratings of seat/head restraints in newer model cars are based on restraint geometry and a dynamic test. The Institute has been publishing model-by-model ratings of the the geometry of the head restraints in older models since the mid-1990s. Geometry is the necessary first step toward a seat/head restraint that provides effective protection in rear-end crashes at low to moderate speeds.

More than one rating: Ratings are for individual vehicle models. More than one rating may be shown for a model because vehicle seat options can affect head restraint geometry.

No rating shown/no model year listed: The Institute has not evaluated the head restraints in every vehicle model during every model year. If a rating box is blank or if a model year is not listed, no rating is available. If a box is shaded gray, the model was not manufactured that year.

AR: active head restraint. These are designed to move closer to the backs of occupants' heads in rear-end crashes. These are not rated for geometry at this time.

 

Model 2004 2003 2002 2001 1999 1997 1996 1995
Accent 2-dr Acceptable Acceptable Acceptable Acceptable   Poor    
4-dr         Poor     Poor
Elantra see table above see table above see table above see table above Acceptable Poor   Marginal
Scoupe               Poor
Sonata see table above see table above see table above see table above Acceptable Poor Poor Poor
Tiburon Good Good Acceptable Acceptable MarginalPoor Poor    
XG300/XG350 see table above see table above see table above Marginal        

 



Часовой пояс GMT +4, время: 10:21.


Работает на vBulletin® версия 3.6.8.
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Перевод: zCarot
vB.Sponsors

Данный портал не является представителем компании Hyundai и выражает мнение группы энтузиастов.
Вся информация, содержащаяся на портале, собрана из разных источников. Некоторые положения являются мнением авторов и посетителей сайта и не являются руководством к действию и/или официальными рекомендациями производителя (если это не оговорено в тексте).

Вся информация получена из открытых источников, и будет убрана по требованию правообладателя.

Все права на содержимое сайта принадлежат его владельцу и охраняются законодательством.

Следуя рекомендациям сайта Вы должны отдавать себе отчет, что действуете исключительно на свой страх и риск и несете все финансовые и правовые последствия самостоятельно.



Клубный автосервис Hyundai   Яндекс цитирования


Ремонт Hyundai Москва

  

клубный автосервис Хендай